1.Yaklaşım: "Hayallerinize inanın, çünkü hayaller gerçeklerin ön gösterimidir"
Bize göre bir şeyi yapabilmenin ilk adımı istemek ikinci adımı başlamaktır. Hepsinin öncesinde ise inanmak gereklidir. Tıpkı Albert Einstein 'ın söylediği gibi...
2. Analiz: "Eğer bir yolculuğa çıkacaksanız bilmeniz gereken ilk şey, şu an tam olarak nerede olduğunuzdur... ve tabi net olarak tanımlamak gereken asıl soru ise yolculuğun anlamını belirler: Neden?
İnsanlar alışkanlıklarını severler. Koltuklarını, masalarındaki düzeni, kendi çalışma sistemlerini, doğru bildikleri yanlışları ve yeterli olmasa da onları idareten oyalayan doğruları... Çok fazla şeyi aynı anda yönetmek durumunda olduğumuz iş yaşamımızda çoğumuz yeni şeyler denemenin zorluğundan, konfor alanımıza sığınırız. Bu nedenle eğer iki nöron arasında küçücük bir snaps boşluğunu atlayacaksanız, yani yeni bir bilgi/deneyim/yetkinlik/davranış öğrenecekseniz; öncesinde ise bu yolcuğa çıkmak için kocaman bir "Neden"iniz olmalı öyle değil mi? Bir hedefe varmak için öncelikle yola nerden çıktığımızın kesin ifadelerle tanımlanması gerekmez mi? Analiz aşaması kurum toplantıları ile başlar. hedef kitleyi temsil eden örneklem grup workshop'ı ile eğitimin ihtiyaç analizi ve tasarımı aşamasında katılımcıların fikir veönerilerini de projeye dahil ederiz.
3. Hedef Belirleme: "Gideceğiniz yeri bilmiyorsanız vardığınız yerin önemi yoktur." Peter F. Drucker
Kurumunuzda Projenin sahibi olan iş kolu ile yolculuğumuzun varmak istediği noktanın sayısal verilerle ve davranış göstergeleri ile tanımlanması aşamasıdır.
4.Saha Çalışmaları: "Harekete Geçiyoruz, çünkü sadece harekete geçmek hayatımızı değiştirir..."
Eğitim sonrası katılımcının hayatına yeni bir oh be anı kazandırmayı amaçladığımız için, öncelikle katılımcının hayatını yakından gözlemlemek ve sayısal olmayan verileri de eğitim tasarımı öncesinde göz önünde bulundurmak gerekmektedir. Burada kurum kültüründen, nihai müşteri davranışlarına kadar bir çok alanda gözlem yaparak, eğitimi katılımcının kendi gerçekleri üzerine yapılandırmak gerektiğine inanırız.
5. Eğitim İçerik Tasarımı: "Bu İçerik Tamamiyle Sizin İçin Hazırlanmıştır"
OHBE Danışmanlık olarak var olan bilgiyi keşfetmeye, uygulamaya ve geri bildirimlerle öğrenmeyi gerçekleştirmeye yönelik özgün tasarımlar geliştiririz. Eğitim yöntemilerimiz uygulanırken, beynin çalışma prensiplerinden, insan psikolojisinin davranış temellerinden, Optimum Denge Modeli'nin yürütmüş olduğu çalışmalardan ve Zihin Dili Programlamarından (NLP) faydalanırız. Bu tasarımlarımıza kurum ile mutabık kalarak son halini veririz.
6. Ölçümleme ve Raporlama: "Ölçmezsen bilemezsin, bilmezsen yapamazsın…"
Eğitim sonrasında sonuçlarda ki değişimi gözlemlediğimiz ve kuruma / katılımcılara sunduğumuz bir süreçtir.
7. Denge
Eğitimlerin ancak bir bütünsellik içinde yönetilen süreçlerin sonucunda davranış değişikliği yarattığına inanır, bu nedenle projelerimizde akıl-beden-ruh üçgeninde gelişim kaydetmeyi hedefleyen tasarımlar kullanırız. Her şeyin temelinde bir denge var... bizi oluşturan düşüncenin de...
"Kardeşim sen düşünceden ibaretsin, Geriye kalan et ve kemiksin, Gül düşünürsün, gülistan olursun, Diken düşünürsün dikenlik olursun"
Mevlâna Celaleddin-i Rumî